Wersje

Wersja Data zmiany Autor Opis Akcje
2015-05-04 13:56:26  Zbigniew Oleszczak

Pole slug zmieniło wartość z 'statut-mlodziezowej-rady-miasta-zdunska-wola' na '16883_statut-mlodziezowej-rady-miasta-zdunska-wola'

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
slugstatut-mlodziezowej-rady-miasta-zdunska-wola16883_statut-mlodziezowej-rady-miasta-zdunska-wola
2018-12-19 15:44:07  ŁUKASZ KELLER

Pole _active zmieniło wartość z 'true' na 'false'

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
_active1puste
2015-05-04 13:56:26  Zbigniew Oleszczak

Utworzono artykuł 16883 o nazwie 'Statut Młodzieżowej Rady Miasta Zduńska Wola'

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste16883
user_idpuste160434
resource_idpuste63
namepusteStatut Młodzieżowej Rady Miasta Zduńska Wola
category_idpuste1113
language_idpuste1
shortpusteStatut Młodzieżowej Rady Miasta Zduńska Wola
fullpuste

Statut Młodzieżowej Rady Miasta Zduńska Wola

 

uchwalony uchwałą nr XI/116/03 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 26 czerwca 2003 r. w sprawie powołania Młodzieżowej Rady Miasta Zduńska Wola oraz nadania jej Statutu, zmieniony uchwałą nr XVIII/201/03 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 30 grudnia 2003 r., uchwałą nr LIV/506/06 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 25 maja 2006 r., uchwałą nr X/107/11 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 30 czerwca 2011 r. oraz uchwałą nr XXVII/324/12 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 26 września 2012 r.

 

(tekst jednolity)

 

Rozdział 1
Postanowienia ogólne

 

§ 1. Młodzieżowa Rada Miasta Zduńska Wola, zwana dalej „Radą” jest reprezentacją młodzieży uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych Miasta Zduńska Wola.

§ 2. Podstawą prawną do działania Rady jest art. 5b ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r. (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), § 8 ust. 3 uchwały nr IX/89/03 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 25 kwietnia 2003 r. w sprawie Statutu Miasta Zduńska Wola (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego Nr 135, poz. 1333 z późn. zm.) oraz uchwała nr XI/116/03 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 26 czerwca 2003 r. w sprawie powołania Młodzieżowej Rady Miasta Zduńska Wola oraz nadania jej Statutu z późniejszymi zmianami.

§ 3. Rada jest organem opiniującym Rady Miasta Zduńska Wola, zwanej dalej „Radą Miasta” oraz Prezydenta Miasta Zduńska Wola, zwanym dalej „Prezydentem Miasta”, w sprawach dotyczących młodzieży, w tym oświaty, kultury, sportu i rekreacji.

§ 4. Siedzibą Rady jest Miasto Zduńska Wola.

§ 5. Tryb działania Rady określa niniejszy Statut.

§ 6. Rada odbywa sesje zwyczajne w liczbie niezbędnej do wykonywania swoich zadań, jednak nie mniej niż trzy razy w ciągu kadencji.

 

Rozdział 2
Cele działania, skład, kadencja, pierwsza sesja Rady

 

§ 7. Celem działania Rady jest:

1) aktywizacja obywatelska młodzieży i budowanie postaw prospołecznych służących budowaniu społeczeństwa obywatelskiego;

2) kształtowanie poczucia odpowiedzialności za sposób funkcjonowania samorządów lokalnych;

3) zapewnienie uczestnictwa młodzieży w procesie podejmowania decyzji bezpośrednio wpływających na sposób i jakość ich życia;

4) reprezentowanie postaw i potrzeb młodzieży wobec władz Miasta;

5) kształtowanie i utrwalanie postaw demokratycznych;

6) współpraca z innymi instytucjami i organizacjami w celu realizacji zadań statutowych.

§ 8. 1. Prawo do uczestnictwa w pracach Rady, z prawem głosu, posiadają przedstawiciele następujących szkół:

1) Publicznego Gimnazjum Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki;

2) Publicznego Gimnazjum Nr 2 im. Św. Alojzego Orione;

3) Publicznego Gimnazjum Nr 3 im. Św. Maksymiliana Marii Kolbego;

4) Zespołu Szkół nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi - Publicznego Gimnazjum nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. Stefana Prawdzic Złotnickiego;

5) Publicznego Gimnazjum Nr 5;

6) I Liceum Ogólnokształcącego im. Kazimierza Wielkiego;

7) II Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Pawła II;

8) Liceum Plastycznego im. Katarzyny Kobro;

9) Zespołu Szkół im. Kazimierza Kałużewskiego i Juliusza Sylli;

10) Zespołu Szkół Elektronicznych im. Stanisława Staszica;

11) Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1 im. Obrońców Westerplatte;

12) Zespołu Szkół im. Marii Grzegorzewskiej.

2. Szkoły, o których mowa w ust. 1, mają prawo delegować do pracy w Radzie po dwóch przedstawicieli wybranych przez Samorządy Uczniowskie ze swojego składu na zasadach określonych w regulaminie każdego z samorządów.

3. Dyrektorzy szkół, o których mowa w ust. 1, informują w terminie do dnia 30 września każdego roku Przewodniczącego Rady Miasta, którzy uczniowie w danym roku szkolnym reprezentują szkołę w Radzie.

§ 9. Kadencja Rady trwa do zakończenia roku szkolnego, nie dłużej niż do 31 sierpnia.

§ 10. 1. Pierwszą sesję Rady w danej kadencji zwołuje Przewodniczący Rady Miasta Zduńska Wola, zwany dalej „Przewodniczącym Rady Miasta” w terminie do dnia 31 października.

2. Pierwszą sesję Rady, do czasu wyboru Przewodniczącego Rady, prowadzi Przewodniczący Rady Miasta.

§ 11. 1. Na pierwszej sesji nowej kadencji Rada, w głosowaniu jawnym, wybiera Prezydium Rady, w skład którego wchodzą Przewodniczący Rady, dwóch Zastępców Przewodniczącego Rady oraz Sekretarz Rady.

2. Odwołania ze składu Prezydium Rady w trakcie kadencji Rada dokonuje w trybie określonym
w ust. 1.

3. Do zadań Sekretarza Rady należy czuwanie nad prawidłowym przebiegiem sesji, głosowaniem oraz sporządzanie protokołu z sesji.

§ 12. 1. Organem wykonawczym Rady jest Prezydium Rady.

2. Do obowiązków Prezydium Rady należy:

1) wykonywanie uchwał Rady;

2) reprezentowanie Rady na zewnątrz.

 

Rozdział 3
Zadania Rady i środki finansowe

 

§ 13. Do zadań Rady należy:

1) przedstawianie opinii w sprawach dotyczących młodzieży wobec organów administracji publicznej i innych instytucji oraz organizacji poprzez podejmowanie uchwał i stanowisk;

2) inicjowanie i promowanie działań o charakterze społecznym, edukacyjnym, kulturalnym, sportowym, rekreacyjnym, ekologicznym i charytatywnym.

§ 14. Rada przyjmuje ramowy plan pracy na okres kadencji oraz ustala terminarz spotkań.

§ 15. 1. Środki finansowe na realizację zadań statutowych Rady pochodzą z kwot wyodrębnionych na ten cel w budżecie Miasta.

2. Dla realizacji celów statutowych Rada może również starać się pozyskiwać środki na te cele z innych źródeł.

 

Rozdział 4
Radni, ich prawa i obowiązki

 

§ 16. Radny Rady, zwany dalej „Radnym”, jest przedstawicielem społeczności uczniowskiej.

§ 17. 1. Przed przystąpieniem do wykonywania mandatu Radny składa ślubowanie o treści: „Ślubuję pracować dla dobra i pomyślności młodzieży, działać zawsze zgodnie z prawem, godnie i rzetelnie reprezentować interesy społeczności uczniowskiej, troszczyć się o jej sprawy oraz wykonywać sumiennie powierzone mi zadania”.

2. Po odczytaniu treści ślubowania, wywołani kolejno Radni powstają i wypowiadają słowo „ślubuję”. Ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania: „Tak mi dopomóż Bóg”.

3. Radni nieobecni na pierwszej sesji Rady oraz Radni, którzy uzyskali mandat w czasie trwania kadencji, składają ślubowanie na pierwszej sesji, na której są obecni.

§ 18. Radny zobowiązany jest do:

1) informowania społeczności uczniowskiej o celach i zasadach działania Rady oraz aktualnie rozpatrywanych przez Radę sprawach;

2) udziału w sesjach Rady i pracy w jej organach.

§ 19. Radny informuje Radę o uwagach i postulatach przekazanych mu przez społeczność uczniowską, którą reprezentuje.

§ 20. Radny ma prawo:

1) wyrażać swoje stanowisko oraz zgłaszać wnioski w sprawach rozpatrywanych przez Radę i jej organy;

2) wybierać i być wybieranym do organów Rady;

3) uczestniczyć w pracach zespołów problemowych;

4) zgłaszać zapytania i postulaty na forum Rady.

§ 21. Podczas wykonywania swoich obowiązków Radny jest zobowiązany do uzyskania zwolnienia z zajęć szkolnych.

§ 22. Mandat Radnego wygasa w wyniku zrzeczenia się mandatu lub odwołania przez podmiot, który reprezentuje.

 

Rozdział 5
Przygotowanie sesji

 

§ 23. Sesje przygotowuje i zwołuje Przewodniczący Rady lub upoważniony przez niego Zastępca. Projekt porządku obrad, miejsce, dzień i godzinę rozpoczęcia sesji ustala Prezydium Rady.

§ 24. Na wniosek Przewodniczącego Rady Miasta, Prezydenta Miasta lub co najmniej ¼ ustalonego składu Rady, Przewodniczący Rady zobowiązany jest do zwołania sesji nadzwyczajnej na dzień przypadający w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku.

§ 25. O terminie i miejscu sesji powiadamia się Radnych najpóźniej na 7 dni przed ustalonym terminem obrad, z zastrzeżeniem § 24. Do zawiadomienia należy załączyć projekty uchwał oraz inne niezbędne materiały związane z porządkiem obrad.

§ 26. Przewodniczący Rady powiadamia o sesji Przewodniczącego Rady Miasta, Prezydenta Miasta oraz w miarę potrzeb inne osoby, ustalając z Prezydium Rady listę zaproszonych gości.

 

Rozdział 6
Sesje Rady

 

§ 27. Sesje Rady są jawne. Przewodniczący Rady podaje do publicznej wiadomości informację o miejscu, terminie i porządku obrad sesji.

§ 28. Podczas obrad na sali może być obecna publiczność zajmująca wyznaczone w tym celu miejsca.

§ 29. Rada obraduje i podejmuje decyzje przy obecności co najmniej połowy jej składu.

§ 30. Otwarcie sesji następuje po wypowiedzeniu przez przewodniczącego obrad słów „Otwieram sesję Młodzieżowej Rady Miasta Zduńska Wola”.

§ 31. Po otwarciu sesji przewodniczący obrad, na podstawie listy obecności, stwierdza jej prawomocność. W przypadku braku quorum przewodniczący obrad w porozumieniu z Prezydium Rady wyznacza nowy termin odbycia sesji, o czym niezwłocznie powiadamia Radnych w sposób określony w § 25.

§ 32. 1. Po stwierdzeniu prawomocności obrad Rady przewodniczący obrad przedstawia porządek obrad i poddaje go pod dyskusję.

2. Z wnioskiem o uzupełnienie bądź zmianę porządku obrad może wystąpić każdy Radny. Uzupełnienie bądź zmiana porządku obrad nastąpi po uprzednim przyjęciu wniosku przez Radę zwykłą większością głosów.

§ 33. W przypadku nieobecności Sekretarza Rady, Rada powołuje spośród Radnych sekretarza obrad czuwającego nad prawidłowym przebiegiem sesji, głosowaniem oraz sporządzającego protokół z sesji.

§ 34. 1. Porządek obrad sesji przewiduje zgłoszenie zapytań przez Radnych, a także złożenie informacji przez Prezydium Rady o działaniach podejmowanych od ostatniej sesji.

2. Zapytania Radnych winny zawierać:

1) krótkie przedstawienie stanu faktycznego;

2) w miarę potrzeb podstawę prawną;

3) konkretnie sformułowane postulaty lub zapytania.

3. Zapytania winny być składane na piśmie. W zależności od przedmiotu zapytania, odpowiedź winna być udzielona przez adresata podczas sesji lub w terminie 21 dni od dnia otrzymania zapytania.

§ 35. 1. Przewodniczący obrad czuwa nad sprawnym przebiegiem obrad oraz zachowaniem porządku.

2. Przewodniczący obrad może udzielić głosu osobie spośród publiczności.

§ 36. Po wyczerpaniu porządku obrad przewodniczący obrad kończy sesję, wypowiadając formułę „Zamykam sesję Młodzieżowej Rady Miasta Zduńska Wola”.

§ 37. 1. Z każdej sesji Rady sporządza się protokół.

2. Przebieg sesji rejestruje się przy użyciu urządzenia do zapisu dźwięku. Zapis przechowuje się co najmniej do upływu 6 miesięcy od zakończenia kadencji Rady.

3. Protokół stanowi dokument z przebiegu obrad, podejmowanych uchwał oraz rozstrzygnięć.

4. Protokół jest przyjmowany przez Radę na kolejnej sesji.

5. Do protokołu dołącza się listę obecności Radnych, listę zaproszonych gości oraz podjęte uchwały.

 

Rozdział 7
Uchwały Rady

 

§ 38. Sprawy rozpatrywane podczas sesji Rada rozstrzyga podejmując uchwały.

§ 39. Uchwały są odrębnymi dokumentami, z wyjątkiem uchwał o charakterze proceduralnym, które są odnotowane w protokole z sesji.

§ 40. 1. Z inicjatywą podjęcia uchwały może wystąpić każdy Radny.

2. Inicjatywa uchwałodawcza Radnego oraz projekt uchwały winny być zgłoszone do Prezydium Rady na co najmniej 14 dni przed sesją Rady.

§ 41. Wykonanie inicjatywy uchwałodawczej koordynuje Prezydium Rady lub wyznaczona przez niego osoba, podejmując w tym celu działania niezbędne do prawidłowego przygotowania projektu uchwały, a zwłaszcza zapewniając zaopiniowanie go przez właściwe zespoły problemowe.

§ 42. Projekt uchwały wywołujący skutki finansowe winien być zaopiniowany przez Skarbnika Miasta Zduńska Wola.

§ 43. Prezydium Rady przygotowując sesję wyznacza zespoły problemowe zobowiązane do przygotowania projektów uchwał, stosownie do przedmiotu sesji, rodzaju rozpatrywanych spraw oraz zakresu skonsultowania danego projektu.

§ 44. 1. Uchwały Rady powinny zawierać:

1) tytuł;

2) podstawę prawną lub faktyczną;

3) treść merytoryczną;

4) termin wejścia w życie;

5) powierzenie wykonania uchwały odpowiednim zespołom problemowym lub Prezydium Rady.

2. Uchwały numeruje się uwzględniając numer sesji, kolejny numer uchwały i rok podjęcia uchwały.

§ 45. Po jednym egzemplarzu uchwały podjętej na sesji Przewodniczący Rady przesyła Przewodniczącemu Rady Miasta oraz Prezydentowi Miasta, w terminie 7 dni od daty jej podjęcia.

§ 46. Uchwały podpisuje przewodniczący obrad.

§ 47. Oryginały uchwał ewidencjonuje się i przechowuje wraz z protokołem z sesji.

 

Rozdział 8
Tryb głosowania

 

§ 48. 1. Radni podejmują uchwały w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy składu Rady.

2. W przypadku równej liczby głosów projekt uchwały ponownie wraca pod obrady zespołów problemowych.

§ 49. W głosowaniu jawnym Radni głosują przez podniesienie ręki.

§ 50. Głosowanie jawne przeprowadza przewodniczący obrad lub osoba przez niego wyznaczona.

 

Rozdział 9
Zespoły problemowe Młodzieżowej Rady Miasta Zduńska Wola

 

§ 51. Rada może powoływać ze swego grona stałe i doraźne zespoły problemowe, których celem jest wykonywanie określonych zadań wynikających z uchwały Rady.

§ 52. Skład zespołu problemowego, zakres jego działania oraz termin realizacji zadań w przypadku doraźnych zespołów problemowych określa uchwała Rady.

§ 53. Przewodniczących zespołów problemowych oraz ich zastępców wybierają członkowie zespołu.

§ 54. Zespoły problemowe realizują zadania statutowe Rady i opracowują projekty uchwał związane ze swoją działalnością.

 

Rozdział 10
Przepisy końcowe

 

§ 55. Działalność Rady jest jawna.

§ 56. Obsługę prawną i organizacyjną Rady zapewnia Prezydent Miasta.

§ 57. Sprawy, których nie udało się zakończyć w czasie trwania kadencji powinny być kontynuowane w następnej kadencji.

§ 58. 1. Zmiany Statutu dokonywane są w trybie jego nadania.

2. Rada może wnioskować o dokonanie zmian w Statucie.

publishfrompuste2015-05-04 00:00:00
_activepuste1
slugpustestatut-mlodziezowej-rady-miasta-zdunska-wola

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..